Hjemmelavet dadelpålæg

IMG_0617_Fotor_CollageNår jeg tænker figen- og dadelpålæg, tænker jeg barndom. Jeg husker tydeligt den obligatoriske klapsammen-mad med figenpålæg – den var med i skoven, i skolen, på diverse udflugter og som aftenguf. Jeg elsker stadig figen/dadel pålæg – derfor har jeg lavet min egen version. Jeg har lavet 2 versioner: en “almindelig” og en med kakao. De er, som de fleste af mine andre opskrifter, lavet på slum:

Den traditionelle:

  • 1 dl. mandler
  • 5 dadler
  • havregryn
  • et nip salt
  • lidt vaniljepulver
  • lidt kanel
  • et scoop risprotein – helst neutral smagsvariant (kan sagtens undlades)
  • en smule peanutbutter, for at gøre massen lind.

Kakao versionen:

  • 1 dl. mandler
  • 4 dadler
  • havregryn
  • et nip salt
  • lidt vaniljepulver
  • lidt kanel
  • et scoop risprotein – gerne med chokoladesmag.
  • saft fra ½ citron (evt. også skal)
  • 2 skefulde kakaopulver
  • evt. lidt peanutbutter.

Put det hele i en minihakker, form små pålæg-stykker og spis dem på rugbrød, knækbrød eller bare som de er. Opbevares i køleskab.

IMG_0625DSC_0786

Find mig på instagram: helsematildedk

5 tanker om "Hjemmelavet dadelpålæg"

  1. Pingback: Hjemmelavet dadelpålæg - Mad og opskrifter

  2. Pingback: Hjemmelavet dadelpålæg Om kost og ernæring

  3. Åh – jeg elsker figenpålæg, også især den nye variant med kakao, og ellers den klassiske med nødder min favorit. Spiser det dog ikke som pålæg, men råt B-)
    Det kunne da være man skulle forsøge selv (:

    – Anne

Skriv et svar

