Tofu dip!

DSC_0827

Jeg har aldrig været den store fan af tofu. Jeg har haft en grim oplevelse hvor tofu og sushi var involveret – siden har jeg ikke rørt det. Men da jeg for nogle uger siden, var på opdagelse i min lokale økologiske gårdbutik, fandt jeg Silken Tofu, det kostede under 30 kroner og så lækkert ud på emballagen, så jeg hev sådan én med hjem.

Det blev til tofu dip – den blev rigtig lækker og smagte, som var den lavet af et yoghurt produkt:

Det skal du bruge:

  • en ½ pakke Silken Tofu,
  • en avokado,
  • citronsaft fra 1 citron,
  • godt med salt, peber, paprika, friske krydderurter (purløg, persille, basilikum),
  • eventuelt hvidløg

Mos avokadoen godt med en gaffel eller kør den igennem minihakkeren. Tilsæt tofu og resten af ingredienserne. Smag  til og brug den som dip til gnavegrønt, til chips eller med brød.

Tofu er en sojabønnemasse, som bruges meget i Asien. Tofu er en vegetarisk bønneost. Tofu er proteinrig, den indeholder dobbelt så meget protein som mælk, derudover er den kolesterolfattig. Den smager ikke af meget, og er derfor meget anvendelig til det meste (supper, salater, wok). Tofu kan også marineres og grilles eller steges. Tofu fremstilles af sojabønner, som koges, males og filtreres til sojamælk, som siden koagulerer (som når man fremstiller oste).Den færdige tofumasse presses og formes til blokke.

Find mig på instagram: helsematildedk!

Skriv et svar

