Tahin spread

IMG_2483[1]

Jeg elsker alle former for nøddesmør – og sesamsmør aka. tahin er bestemt ikke en undtagelse! Du kan lave den selv på denne fætter eller købe det i de fleste supermarkeder.

Når jeg er i et køkken, følger jeg aldrig en opskrift, det hele foregår på sjus – også denne spread. Hvor stor en portion du får ud af dette, må du fornemme undervejs. Du skal bruge:

  • tahin – homemade eller købt (den fra Urtekram er udemærket!)
  • honning eller agave,
  • saft og skal fra en økologisk citron.

Det hele skal køres igennem minihakkeren – smag eventuelt til med lidt salt og mere citron. Du kan bruge spread’en på ristet brød, på kikærtepandekager, som dip til grønt eller på en salat. Se også min rødbedespread og gulerodsspread.

Find mig på instagram: helsematildedk

Skriv et svar

