Sund version: Coleslaw

IMG_2509Da jeg i september var til høstmarked, købte jeg et kæmpe spidskål, som kun kostede en 20ér. Jeg skulle derfor være kreativ, for at få det brugt og gerne på forskellige måder. Min svigermor kom med idéen coleslaw og resultatet blev rigtig godt.

Du skal bruge (til 2 personer):

  • Spidskål (jeg brugte omkring 7 cm),
  • 4 store gulerødder,
  • ½ citron,
  • 1,5 dl. sojayoghurt eller et andet syrnet produkt (f.eks. græsk yoghurt, skyr, fromage fraise),
  • salt, peber, evt. lidt sennep.

Snit kålen fint, skær gulerødderne i tynde stave (eller snit, jeg havde bare ikke tålmodigheden den dag). Bland yoghurt sammen med citron og krydderier og vend grøntsagerne deri. Lad det trække i køleskabet i 1 times tid og smag til med salt. Spis coleslaw med falafler, kikærtepandekager, vegetarsteg eller som fyld i en majspandekage.

Instagram @helsematildedk

Skriv et svar

