En lyst dag

DSC_0664En lystbetonet dag – en dag hvor du kun gør det, som du har lyst til. Hvor tit har du sådan en dag?

Jeg har sjældent, meget sjældent sådan en dag. Og hvis der er noget, som dette år har lært mig (læs mere her, her og her), så er det, at livet er skide kort, du aner ikke om du er her imorgen eller i næste uge og jeg har lært, at støvsugning, rengøring, tøjvask og andre ting, a la det, er fuldstændig ligegyldige. Når alt kommer til alt. Jeg tvivler stærkt på, at jeg på mit dødsleje, vil tænke på alle de gange, hvor jeg fik støvsuget og mit hjem skinnede.

Derfor har jeg indført lyst-dage, som altså er dage, hvor jeg udelukkende gør ting, som jeg har lyst til. Hvis jeg har lyst til gøre rent, så gør jeg det – har jeg ikke, så lader jeg være. Har jeg lyst til, at være sammen med min kæreste hele dagen, uden at vi foretager os noget som helst, så gør jeg det. Jeg øver mig på, at være i nuet, hvor intetsigende og “Gajol-æske agtigt” det end må lyde. Men det gør jeg faktisk. Jeg har derfor dage i mit liv, hvor jeg hele dagen igennem lytter til, hvad jeg har lyst til, at lave. Og jeg tror faktisk, at jeg er sjovere at være sammen med, på de dage. Jeg tænker ikke (så meget) på, hvad der skal laves af huslige pligter, hvad vi skal have at spise, hvornår jeg mon skal til tandlægen igen og om der er penge nok i banken. Det er oftest på de dage, hvor min kæreste og jeg har det allerbedst, får de bedste snakke, holder i hånd og kommer nær hinanden.

Det er skide svært, og jeg overholder det langt fra, men jeg øver mig meget, for jeg vil lære noget, af den krise, som min familie og jeg har været igennem i år. Jeg vil blive bedre til at leve livet, lade være at bekymre mig og ikke spekulere over, hvad andre tænker om mig. Lige præcis på den måde, levede min elskede lillebror i de 23 år, som han nåede at leve, og jeg ved, at han er stolt af mig, hvis jeg kan prøve, at give lidt slip. Bare engang imellem.

Instagram @helsematildedk

 

 

Skriv en kommentar